Onze reisplannen! 🌏 🗺 🛫

8 december 2017 - Velp, Nederland

10 Januari is het dan eindelijk zover. Dan vliegen Willeke en ik samen naar Bangkok om daar ons avontuur te beginnen. We zullen beginnen met een maand backpacken in Thailand. De route hiervoor ligt nog niet vast. Maar we zullen waarschijnlijk beginnen met wat eilanden in het zuiden en het Khao national park en dan volgens via Bangkok en de river Kwai door naar het noorden. Onze reis zal eindigen in Bangkok omdat we vanaf daar met de bus naar Cambodja moeten. In Cambodja aangekomen beginnen we 11 februari met vrijwilligerswerk wat we 6 weken gaan doen. Bij welk project we precies geplaatst worden weten we nog niet maar waarschijnlijk bij een school en in combinatie met sport activiteiten organiseren. We zullen op school vooral helpen met de Engelse lessen. Maar het staat geheel vrij om zoveel leuke activiteien en lessen te bedenken en geven als je wilt als je dit maar overlegd met de leerkracht daar. Na deze 6 weken vrijwilligerswerk hebben we nog een kleine week om wee terug naar Bangkok te reizen en vanaf daar weer terug naar Nederland.

In Cambodja is onze hulp hard nodig. Het is een derdewereldland dat pas enkele tientallen jaren uit de oorlog is en waarbij veel mensen onder de armoedegrens leven. Bij de rode Kmer oorlog is ongeveer een kwart van de bevolking omgekomen en vooral monikken en geleerden mensen zijn slachtoffer geweest. Hierdoor is er een tekort aan geleerde mensen en dus ook aan docenten. Opvallend is dat door deze oorlog de helft van de inwoners van Cambodja onder de 20 jaar zijn. Ook is 70% van de bevolking analfabetisch.
We zullen in Cambodja in het stadje Siem Reap verblijven en daar in de buurt bij een project gaan werken.

We / ik hebben er super veel zin in! Ik ben al druk bezig met alles regelen, want dat is toch altijd weer meer werk dan je denkt. Vandaag ben ik bij de Nomad fabriekssale geweest en heb ik alvast mijn backpack en daypack gekocht. Ook heb ik mijn nieuwe paspoort binnen, dus de belangrijkste spullen heb ik al!

Wil je straks op de hoogte blijven van mijn avonturen in Thailand en Cambodja, vul dan je mailadres in op deze site (ergens aan de rechterkant) zodat je een mailtje ontvangt bij ieder nieuw reisverhaal! 😎